Manuály
Kontakt
Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebuješ mať nainštalovaný JavaScript.
+421 949 302 777
+421 949 206 000
Návod - Posuvné hliníkové dvere
I. OPIS SYSTÉMU
Posuvné dvere možu byť vyhotovené z týchto typov profilov:
Systém pozostáva z týchto častí:
- horná koľajnica alebo jednokoľajnica
- doná koľajnica alebo dvojkoľajnica
- rám zvislý
- rám vodorovný horný
- rám vodorovný dolný
- koliesko horné
- koliesko dolné
- skrutky do AL (4 ks do jedných dverí)
- skrutka do dolného kolieska
- záslepky (6 ks do jedných dverí)
- stoper
- tesnenie na zrkadlo
- štetina
- lišta rozdeľovacia
- lišta rozdeľovacia-nalepovacia
- zámok na PS
Systém AL zatvorený sa líši od AL otvoreného tým, že:
Pri AL zatvorenom dvere vyzerajú rovnako z jednej aj z druhej strany- je obojstranný,otvorený nie. Rovnako aj AL daral sa líši od ostatných jedine tvarom a použitím koľajnice na daralový systém.
II. OPIS SKLADANIA JEDNÉHO KRÍDLA DVERÍ S VÝPLŇOU HRÚBKY 4 MM
• Vyrežeme zrkadlovú (sklo) výplň na rozmer vypočítaný podľa inštrukcie.
• Narežeme zvislé rámy (2 ks) na dĺžku dverí.
• Za pomoci vrtáku dvojstupňového urobíme na zvislých rámov tri otvory:
- jeden na vrchnej časti rámu vo vzdialenosti 7 mm od konca rámu,
- druhý na spodnej časti rámu vo vzdialenosti 7 mm od druhého konca rámu
- a tretí 42 mm od konca spodnej časti rámu.
• Po celom obvode zrkadlovej (sklo) výplne nasunieme tesnenie na zrkadlo.
• Za pomoci gumového kladiva a dreveného klátika nabíjame zvislé rámy na tesnenie – zrkadlovú (sklo) výplň. Nabíjanie robíme precízne, aby sme nezdeformovali zvislý rám. Zvislý rám by mal prečnievať 10mm cez vrchnú časť výplne a v dolnej časti 50mm. Je veľmi dôležité, aby bol rám dôkladne(na doraz) nasunutý na zrkadlovú výplň.
• Po zmeraní vzdialenosti medzi zvislými rámami odrežeme 1 ks vodorovného horného rámu a 1 ks vodorovného dolného rámu s nameraným rozmerom.
• Za pomoci gumového kladiva nabíjame vodorovný dolný rám na zrkadlovú (sklo) výplň. Rám musí vojsť do drážok zvislého rámu. Po jej nabití dorazíme zvislé rámy tak, aby boli zarovno s vodorovným rámom. Upevníme obe rámy (vodorovný so zvislým) za pomoci skrutiek do AL 6,3 x 30.
• Pri nabíjaní horného rámu postupujeme analogicky.
• Namontujeme základnú časť horného kolieska do horného vodorovného rámu. Následne nasunieme samotné koliesko do správnej polohy v závislosti od typu zvislého rámu.
• Do vodorovného dolného rámu osadíme koliesko a upevníme ho skrutkami M5 x 35 cez otvory vo zvislom ráme.
III. OPIS SKLADANIA JEDNÉHO KRÍDLA DVERÍ S VÝPLŇOU HRÚBKY 10 MM
V prípade skladania dverí s 10 mm výplňou, zvislé rámy režeme na výšku dverí. Celý postup skladania dverí je identický s časťou II., bez použitia tesnenia.
IV. OPIS OSADENIA(MONTÁŽE) DVERÍ DO OTVORU
Pred montážou dverí je potrebné zvážiť nerovnosti priestoru kde budú montované dvere a vykonať potrebné úkony na ich nápravu. Vážnym nedostatkom je krivosť podlahy v mieste, kde bude montovaná dolná koľajnica. V prípade zistenia takýchto nerovností sa ponúka viacero možností nápravy.
Jednou z nich je vyrovnanie pomocou dosky z DTD hrúbky buď 10 mm alebo 18mm a šírky 95mm po celej dĺžke dolnej koľajnice (hrúbka dosky závisí od nerovnosti).
Montáž hliníkových dverí začíname od namontovania hornej koľajnice, ktorú prichytávame vo vzdialenosti cca 100 mm od koncov koľaje a tiež pozdĺž koľaje v cca 50-60 cm rozostupoch striedavo v jednej a druhej drážke(ak je strop z tvrdého materiálu, nedoťahujeme ju na tesno aby sme znezdeformovali koľajnicu).
Priložíme dolnú koľajnicu na podlahu, ale ešte ju nemontujeme. Do dolnej koľajnice vsunieme stopery tak, aby spružinky boli schované v koľajnici. Zasunieme jedny dvere do zadnej drážky hornej koľajnice nahnutím do strany pod 60-stupňovým uhlom od vodorovného rámu, a súčane nasunieme dvere do spodnej koľajnice s pritlačením dolných koliesok tak, aby sa schovali do dolného vodorovného rámu.
Pustíme dolné kolieska do dolnej koľajnice a vyrovnéme dvere. Postavíme dvere do zvislej polohy posúvaním dolnej koľajnice dopredu alebo dozadu. Po nájdení správnej polohy upevníme dolnú koľajnicu: vyvŕtame otvory v strede (os) koľajnice a pripevníme ju. Naložíme zvyšné dvere na koľajnicu a posunieme stopery na miesta, kde chceme, aby nám dvere stáli.
V. REGULOVANIE POSUVNÝCH DVERÍ A DOKONČOVACIE PRÁCE
Naklonenie dverí v smere posúvania (aby sme dosiahli dôkladne tesné priliehanie dverí k stene otvoru) vykonávame dokrútením alebo vykrútením regulačnej skrutky dolného kolieska.
Váha dverí počas regulácie má odľahčiť koliesko tak, aby celá váha dverí nebola na koliesku. Prístup k regulačnej skrutke je cez vyvŕtaný otvor na zvislom ráme-ten najnižší.
Z estetického hľadiska je najvýhodnejšie nechať spustené dvere čo najnižšie, to znamená, že medzeru medzi dverami a dolnou koľajnicou necháme čo najmenšiu, avšak nie tak nízko, aby šúchali dvere o koľajnicu. Po vyregulovaní dverí nasunieme záslepky na otvory vo zvislých rámoch a nalepíme štetiny. Oboznámime zákazníka s používaním a údržbou celého mechanizmu.