vstavaná skriňa na mieru

vstavaná skriňa na mieru

Kontakt

Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebuješ mať nainštalovaný JavaScript. +421 949 302 777
+421 949 206 000

Návod - Posuvné hliníkové dvere

hlinikove posuvne_dvere

 

I. OPIS SYSTÉMU

Posuvné dvere možu byť vyhotovené z týchto typov profilov:

 

Systém pozostáva z týchto častí:

  • horná koľajnica alebo jednokoľajnica
  • doná koľajnica alebo dvojkoľajnica
  • rám zvislý
  • rám vodorovný horný
  • rám vodorovný dolný
  • koliesko horné
  • koliesko dolné
  • skrutky do AL (4 ks do jedných dverí)
  • skrutka do dolného kolieska
  • záslepky (6 ks do jedných dverí)
  • stoper
  • tesnenie na zrkadlo
  • štetina
  • lišta rozdeľovacia
  • lišta rozdeľovacia-nalepovacia
  • zámok na PS

 

Systém AL zatvorený sa líši od AL otvoreného tým, že:

Pri AL zatvorenom dvere vyzerajú rovnako z jednej aj z druhej strany- je obojstranný,otvorený nie. Rovnako aj AL daral sa líši od ostatných jedine tvarom a použitím koľajnice na daralový systém.

II. OPIS SKLADANIA JEDNÉHO KRÍDLA DVERÍ S VÝPLŇOU HRÚBKY 4 MM

• Vyrežeme zrkadlovú (sklo) výplň na rozmer vypočítaný podľa inštrukcie.

• Narežeme zvislé rámy (2 ks) na dĺžku dverí.

• Za pomoci vrtáku dvojstupňového urobíme na zvislých rámov tri otvory:

  • jeden na vrchnej časti rámu vo vzdialenosti 7 mm od konca rámu,
  • druhý na spodnej časti rámu vo vzdialenosti 7 mm od druhého konca rámu
  • a tretí 42 mm od konca spodnej časti rámu.

• Po celom obvode zrkadlovej (sklo) výplne nasunieme tesnenie na zrkadlo.

• Za pomoci gumového kladiva a dreveného klátika nabíjame zvislé rámy na tesnenie – zrkadlovú (sklo) výplň. Nabíjanie robíme precízne, aby sme nezdeformovali zvislý rám. Zvislý rám by mal prečnievať 10mm cez vrchnú časť výplne a v dolnej časti 50mm. Je veľmi dôležité, aby bol rám dôkladne(na doraz) nasunutý na zrkadlovú výplň.

• Po zmeraní vzdialenosti medzi zvislými rámami odrežeme 1 ks vodorovného horného rámu a 1 ks vodorovného dolného rámu s nameraným rozmerom.

• Za pomoci gumového kladiva nabíjame vodorovný dolný rám na zrkadlovú (sklo) výplň. Rám musí vojsť do drážok zvislého rámu. Po jej nabití dorazíme zvislé rámy tak, aby boli zarovno s vodorovným rámom. Upevníme obe rámy (vodorovný so zvislým) za pomoci skrutiek do AL 6,3 x 30.

• Pri nabíjaní horného rámu postupujeme analogicky.

• Namontujeme základnú časť horného kolieska do horného vodorovného rámu. Následne nasunieme samotné koliesko do správnej polohy v závislosti od typu zvislého rámu.

• Do vodorovného dolného rámu osadíme koliesko a upevníme ho skrutkami M5 x 35 cez otvory vo zvislom ráme.

III. OPIS SKLADANIA JEDNÉHO KRÍDLA DVERÍ S VÝPLŇOU HRÚBKY 10 MM

V prípade skladania dverí s 10 mm výplňou, zvislé rámy režeme na výšku dverí. Celý postup skladania dverí je identický s časťou II., bez použitia tesnenia.

IV. OPIS OSADENIA(MONTÁŽE) DVERÍ DO OTVORU

Pred montážou dverí je potrebné zvážiť nerovnosti priestoru kde budú montované dvere a vykonať potrebné úkony na ich nápravu. Vážnym nedostatkom je krivosť podlahy v mieste, kde bude montovaná dolná koľajnica. V prípade zistenia takýchto nerovností sa ponúka viacero možností nápravy.

Jednou z nich je vyrovnanie pomocou dosky z DTD hrúbky buď 10 mm alebo 18mm a šírky 95mm po celej dĺžke dolnej koľajnice (hrúbka dosky závisí od nerovnosti). 

Montáž hliníkových dverí začíname od namontovania hornej koľajnice, ktorú prichytávame vo vzdialenosti cca 100 mm od koncov koľaje a tiež pozdĺž koľaje v cca 50-60 cm rozostupoch  striedavo v jednej a druhej drážke(ak je strop z tvrdého materiálu, nedoťahujeme ju na tesno aby sme znezdeformovali koľajnicu).

Priložíme dolnú koľajnicu na podlahu, ale ešte ju nemontujeme. Do dolnej koľajnice vsunieme stopery tak, aby spružinky boli schované v koľajnici. Zasunieme jedny dvere do zadnej drážky hornej koľajnice nahnutím do strany pod 60-stupňovým uhlom od vodorovného rámu, a súčane nasunieme dvere do spodnej koľajnice s pritlačením dolných koliesok tak, aby sa schovali do dolného vodorovného rámu.

Pustíme dolné kolieska do dolnej koľajnice a vyrovnéme dvere. Postavíme dvere do zvislej polohy posúvaním dolnej koľajnice dopredu alebo dozadu. Po nájdení správnej polohy upevníme dolnú koľajnicu: vyvŕtame otvory v strede (os) koľajnice a pripevníme ju. Naložíme zvyšné dvere na koľajnicu a posunieme stopery na miesta, kde chceme, aby nám dvere stáli.

V. REGULOVANIE POSUVNÝCH DVERÍ A DOKONČOVACIE PRÁCE

Naklonenie dverí v smere posúvania (aby sme dosiahli dôkladne tesné priliehanie dverí k stene otvoru) vykonávame dokrútením alebo vykrútením regulačnej skrutky dolného kolieska.

Váha dverí počas regulácie má odľahčiť koliesko tak, aby celá váha dverí nebola na koliesku. Prístup k regulačnej skrutke je cez vyvŕtaný otvor na zvislom ráme-ten najnižší.

Z estetického hľadiska je najvýhodnejšie nechať spustené dvere čo najnižšie, to znamená, že medzeru medzi dverami a dolnou koľajnicou necháme čo najmenšiu, avšak nie tak nízko, aby šúchali dvere o koľajnicu. Po vyregulovaní dverí nasunieme záslepky na otvory vo zvislých rámoch a nalepíme štetiny. Oboznámime zákazníka s používaním a údržbou celého mechanizmu.